mvclass-main

طبقه بندی کلاس‌های مختلف مرسدس بنز

معرفی کامل کلاس‌های ماشین‌های مرسدس بنز و تفاوت آن‌ها با یکدیگر. طبقه بندی خودرو‌های مرسدس بنز به چه صورتی است؟

همه چیز در زمان Silver Arrow بسیار ساده بود. مرسدس، سیستم کلاس خود را در اوایل دهه ۱۹۸۰ به تصویب رساند. شاید با الهام گرفتن از سیستم مشابه BTW از نظر سایز. در آن زمان فقط تعداد کمی از مردم پیش بینی کرده بودند که روزی دنیای خودرو به بازار بسیار بزرگ و متنوع امروزی تبدیل خواهد شد و باور نداشتند که مرسدس روزی خودرویی تولید کند که بتواند در نام­گذاری، در رده خاصی که هم­ اکنون دارد، قرار بگیرد. امروزه هنوز هم می‌توانید کلاس­های اولیه مرسدس را مشاهده کنید، اما به نظر می‌رسد که این خودروهای استثنایی و شناخته شده، با یک قاعده کلی، هرگز از محبوبیت آن‌ها کاسته نخواهد شد.

کلاس‌های A,B و CLA

کلاس a،  از طرح اصلی و اولیه کلاس بندی مرسدس پیروی میکند. این سطح ابتدایی بنز که در سال ۱۹۹۷ معرفی شد، یک خودروی جمع و جور بود که هنگام معرفی به آمریکایی‌ها به عنوان مرسدس بنز قابل تشخیص نبود. به طور متناسب نسخه اصلی این خودرو کمی شبیه ترکیب دو خودروی Honda Fit  و Smart Fortwo بود. در تولید مدرن این خودرو، شباهت بیشتری به مزدا ۳ دارد و ممکن است در آینده نزدیک، وارد بازار آمریکای شمالی شود؛ اما به دلیل اینکه در سال ۲۰۱۳ مرسدس بنز فروش کلاس CLA را در اینجا آغاز کرد احتمال آن کم است. ‏CLA  معروف به تنها بنز زیر ۳۰ هزار دلار، در واقع یک کلاس A جدید اروپایی می­باشد که با یک ورق فلزی جدید، موتورهای متفاوت و چهارچرخ آپشنال ارائه شد. کلاس B همان کلاس A می­باشد، اما با سایز کمی بزرگتر و با آپشن­های قویتر برای موتور خود، اما از دیگر لحاظ باکلاس A مشابه است.

کلاس E و C

در امریکای شمالی کلاس C که rear-drive (یعنی نیروی موتور به چرخ‌های عقب وارد می‌شود و چرخ‌های عقب باعث حرکت ماشین می‌شود) بود از نظر قیمت و اندازه از کلاس CLA یک قدم بالاتر است و تقریبا ۵ هزار دلار قیمت بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی دارد. این کلاس، بیشترین رقابت با سری BMW3 را دارد و محبوبیت آن، نشان‌دهنده جایگاه آن در این بخش از بازار است. در سال ۲۰۱۴، مرسدس یک شاسی آلومینیومی کاملاً جدید را به بازار عرضه کرد که ۲۲۰ پوند سبک تر از مدل قبلی می­باشد، اما فروش خودرو نسل قبل همچنان ادامه دارد. در رابطه با آپشن‌های موتور می‌توان به دیزل ۲.۵ لیتری، ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری، هیبریدی ۴ لیتری، V-8 پنج و نیم لیتری و بمبی معروف به AMG شش لیتری اشاره کرد. کلاس Е از نظر اندازه و قیمت یک پله بالاتر است و در بخش متوسط قرار دارد و بدنه آن ۵ اینچ بلندتر می­باشد این کلاس در نوع دو یا چهار درب ارائه می‌شود و اکثرأ موتورهای مشابه کلاس C را ارائه می­دهد اما دارای فضای خالی بیشتر و امکانات لوکس و میانگین قیمت ۱۵ هزار دلار بیشتر نسبت به مدل پایه می‌باشد.

کلاس S

کلاس اسم پرچمدار سدان مرسدس می‌باشد که در رقابت با سری Audi A8 و BMW است. همانطور که از نام و تاریخچه‌اش پیداست، The Big، یک کروزر فوق لاکچری می‌باشد که رانندگی با آن این‌تصور را ایجاد خواهد کرد که گویا با جت شخص خود در اتوبان‌ها در حرکت هستید. یکی از آپشن های منحصربه‌فرد کلاس S، فاصله ۱۲۴.۶ اینچی بین دو چرخ می‌باشد که تقریباً ۵ اینچ از کلاس استاندارد ‏S  بیشتر است و تقریباً یک فوت از کلاس E بیشتر می‌باشد و تمام آن اختصاص داده شده است به مسافرانی که در صندلی عقب می­نشینند. این کلاس گران­ترین سدان مرسدس است با قیمت ۱۰۰ هزار دلار برای مدل پایه و برای هر آپشن باکس اضافی که شما تقاضا کنید، یک چهارم میلیون دلار قیمت آن بالاتر خواهد رفت.

کلاس G و M

برای نشان دادن تشابهات به صورت آمریکایی تر: کلاس G یک Jeep wrangler چهار در، کلاس M یک Chevrolet Equinox  کراس‌اور SUV و کلاس GL یک Ford Explorer جدید است. K در انتهای GLK به معنای Kompact می‌باشد (یعنی خودروی کوچک و جمع و جور) که کمی کوچکتر از GL است. با این حال در واقع یک استیشن واگن می‌باشد که بر اساس شاسی سدان کلاس C ساخته شده‌است. بنابراین اگر GL یک Ford Explorer باشد، پس برای  GLK، بهترین گزینه برای مقایسه یک Ford Flex است. این کلاس مستقیماً با Q5 از آئودی رقابت می­کند. حتی با توصیف دقیق، این خودرو یعنیGLA، کراس اوور کامپکت، در عقل و منطق نمی‌گنجد: تصورکنید “یک هاچبک چهار درِ بسیار بزرگ با تعلیق و چهار چرخ متحرک!”. با این وجود نزدیک­ترین معادل آمریکایی آن ممکن است در واقع اولین کراس اوور جهان باشد: 1980  AMC Eagle. البته وجود نام مرسدس سبب لاکچری بودن، قدرتمند بودن و گران‌قیمت بودن نسبت به همه برندهایی که اشاره شد را می‌شود. دامنه قیمتی آن از GLA آغاز می شود، سپس M، کلاس GLK، کلاس GL و در نهایت مرسدس ۱۰۰ هزار دلاری، ماشین هالیوودی، کلاس G می‌باشد.

کلاس SL

این کلاس، علی‌رغم نامش به هیچ وجه شکل و ظاهرش مربوط به کلاس S نیست، بلکه SL در انگلیسی، مخفف Sport Light می­باشد و این به شما همه آنچه را که باید در موردش بدانید، میگوید. رودستر SLK، کوچک ترین و ارزانترین خودروی این کلاس با قیمت ۴۵ هزار دلار می‌باشد و SLS مدرن، برگرفته از مرسدس Gullwing 300SL کلاسیک می­باشد که یک اتومبیل دونفره کاملا منحصر به فرد و دقیق و شناخته شده می‌باشد. کلاس بعدی SLR می‌باشد و با پیشرانه ۶۲۲ اسب بخار، موتور ۶.۲ لیتری که همانند AMG می‌باشد، شناخته شده است. مطبوعات خودرویی امریکا، به آن لقب افعی آلمانی و مطبوعات اروپایی، به آن لقب خودروی عضلانی بدون مانع داده‌اند. با در نظر گرفتن نوع و مدل موتور آن، ساخت آن آسان به نظر می­رسد اما به علت داشتن قیمت پایه ۲۲۸ هزار دلار، آنقدرها هم آسان نخواهد بود. البته شما می­توانید یک SL پایه را تقریباً به نصف این قیمت بخرید. موتورAMG، یک آپشن ۵۰ هزار دلاری می‌باشد که تقریبا در مقایسه با SLS و یکی از بدترین مدل‌های مرسدس موجود قابل معامله می‌باشد؛ مگر اینکه بخواهید مک‌لارن SLR دست دوم مدل ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ را خریداری‌ کنید.

منبع: mbgilbert

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *